Emergency clinic...

Hmm.. nu kanske ni undrar vad jag gör uppe såhär sent?
Det är i och för sig inte så sent med tanke på att det är fredagkväll.

Så vad har hänt i veckan?

En hel del, det gick kanske inte som man hade planerat..
men det gör det väl sällan?

Tisdag kväll ramlar Herr T från en liten ställning på jobbet och
gör sig illa i foten! Det var svullet och såg sådär ut.. vi misstänkte att
den kunde vara bruten. Vi styrde kosan mot akuten.

18.21 tis: Vi kommer in på akuten och tar en nummerlapp.
18.54 tis: Vårat nummer kommer upp och vi får hjälp i en lucka, en sköterska kommer ut och bandagerar om foten. Hon beder oss att sitta och väntar.

Vi väntar, väntar, väntar och väntar

23.30 tis: T går fram till luckan och frågar hur länge exakt vi måste vänta.. killen i luckan undersöker Ts fot lite lätt och tycker att den verkar var bruten och säger att han måste träffa en läkare, men att det kommer att ta större delen av natten innan vi kan få tid. Vi accepterar det faktum och sätter oss ner
och väntar.. och väntar..

04:50 ons: En sköterska kommer ut och ropar upp oss, vi får komma in på ortopeden till ett litet rum. Där talar det om för oss att vi ska vänta här till farbror doktorn kommer.

06:00
ons: Läkaren kommer in och undersöker foten, och lite annat. han försvinner och några minuter senare  kommer en sköterska från röntgen och tar med T för lite fotografering. Tillbaka på sitt rum 06:30.

08:30 ons: Läkaren kommer tillbaka och berättar att det är en kraftig stukning.. men inget är brutet. T får en stödskena för foten och trötta beger vi oss hem 08:45 


Väl hemma kastar jag mig iväg till bussen då jag hade en tid hos frissan kl 10, trött som tusan lyckades jag hålla mig någorlunda vaken under besöket.. Efter 1½ timme där beger jag mig hem trött och utvsvulten då jag inte har ätit ett ordentligt mål mat på 24 timmar. Efter det tar jag mig en välbehövlig tupplur på soffan.. och det blev totalt en rätt tidig kväll och jag sov som en prinsessa! Aldrig har jag älskat min säng så oerhört mycket..

Det jag vill komma med med detta inlägg är att.. vad är vården på väg någonstans???

Det är horribelt att man måste sitta och vänta i 15 timmar för att få konstaterat att.. NEJ foten är INTE bruten!

Nu skulle vi behöva ha dig här Malin! Vi kanske skulle anställa dig som vår personliga sjukgymnast? Så klantiga som både han och jag är så kanske de behövs?! =) 

Suck.. nu är jag hungrig, ska äta och glutta lite på TVn och se om karln ska pallra sig hem från
Lagfesten..


God natt!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Men kära nån...ja du prata ju me en som vet hur d e...( men summa summarum...va glad att foten e hel trots allt...) Hoppas ni ha en hyfsad helg ändå...psst...påskgodiset har börja säljas...rekommenderas! :)

2010-03-27 @ 18:26:43
Postat av: malin

det vore nåt va? =) Ser ju inte helt muntert ut på jobbfronten, så varför inte? =)



Har förresten tänkt komma ner till götet i början på juni på utbildning och kanske lite bus med er. Finna det stjärterum?

2010-04-19 @ 22:25:42
URL: http://luften-bor-i-mina-steg.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Men hallå! Jag väntar och väntar men det händer ingenting. Vad hände med din blogg? ;) För mycket i skolan?

2010-05-27 @ 00:22:49
URL: http://www.tjollerfia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0