Tisdag....

Det är lustigt....

Skrev igår att min rethosta var borta så därför tog jag ingen meducin igår..
för jag kände att jag inte behövde det. Receptarien sa ju till mig att man ska
ta det endast vid BEHOV.

Dock när jag klev upp i morse kände jag mig segare än vanligt. Dels på grund av
den "lilla" promendaden som jag gjorde igår, återkommer till det senare!

Men också för att jag enligt T har hostat som en tok inatt runt 3 tiden.. i typ en halvtimme!
Har givetvis inget minne av det överhuvudtaget...
Så.. de är bara att fortsätta ta medicinen, så får jag pröva att göra ett nytt upphåll på några dagar
så får vi se om skiten har försvunnit!!!


Jooo.. igår skulle jag börja mitt nya liv, att röra mera på fläsket.
Men eftersom jag inte är helt återhämtad ännu från förkylning så tänkte
jag ta en liten promenad på 30-45 min.

Jag var borta i 1,5 timme...


I området där jag bor ligger Ängårdsbergen.. ett jättefint naturreservat område, som
sträcker sig lååångt bort. Jag tänkte ta en liten runda som jag och tobbe endast har gått /sprungit
tillsammans. I början gick det bra, kände igen terrängen och så.. men efter tag kom jag till
en fyrvägsdelning.
Jahapp? Vilken väg ska jag välja?
Valde en väg och det döjde inte länge förrän jag märkte att jag fel ute. men jag tänkte att;
-Ähhh jag fortsätter att gå, så smånigom så borde jag komma runt eller se några skyltar.

Det gjorde det.. inte!

Jag gick, gick och gick.. fler korsningar kom.
Så smånigom så hör jag trafik.. en stor väg.
Jag vet ju området i generella drag, så jag förstod var jag var.
Kom ut till ett bostadsområde och såsmånigom till motorvägen.
Jag var långt hemifrån...

men det var bara att knalla sig hemåt.. denna gången gick jag
på den asfalterade gångbanan längs motorvägen för att vara
säker på att komma mig hem! Tur att jag hade min Mp3 som sällskap.

Enligt Tobbe så har jag säkert gått upp emot 1 mil.

Det känns idag kan jag säga...

PAIN

ohhhh


PAIN.

Fast på ett bra sätt.
Jag har enorm träningsvärk i HELA benen.. fram och bak uppe och nere.. rumpan likaså
och det värsta är att min skola har många trappor...

AJ

Learning by doing.



  


Kommentarer
Postat av: Mli

Härligt med långpromenader, om man har någon att gå med, det där var lite väääl långt gumman ;) Men inte lätt när man går på ställen där man inte hittar och nästa går vilse.

2010-08-31 @ 19:44:17
Postat av: Evelina

Hej vännen! nu förstår jag va du menar me schmertzen! ;) men duktig har du allt varit! :) Känn dig STOLT, belöningen kommer...jag lovar dig, om än int idag...dra int på dig nån mer förkylning nu bara...e rädd om dig gumman! :) KRAM

2010-08-31 @ 23:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0