I'm totally...

DEAD!


Eller kanske inte, men nära till hands i alla fall.

Min första ledig dag på väldigt länge infann sig igår.. mysigt  och underbart.
Dagen bestod i en sovmorron(som jag skulle få sota för sen), IKEA-besök med lite
shopping och en paus på ett café där vi mumsade fika när regnet smattrade utanför.
Sen givetivs den traditionella söndagshandlingen och en god lasange till middag.

Senare var det dags för sängen.
Vi lade oss för att läsa lite, jag kände att klockan blev mycket men jag var inte trött överhuvudtaget..
och det var inge roligt för att idag jobbade jag på PB och skulle öppna butiken 05.30. Vi måste vara där
en halvtimme innan för att förberedda allt och eftersom det är extremt tidigt, så går det inga bussar.
Vilket gör att jag måste cykla på morronen...

Alltså...

Uppstigning 04:00
Avfärd med cyckel 04:30 
Framme vid butik 04:45
Öppning 05.30

Om ni undrar varför jag väljer att vara 45 min i förväg är för att eftersvetten ska hinna försvinna..
då jag har en tendens att cykla rätt fort!

Så det jag skulle komma till är att, för att egentligen få en bra godnatts sömn när man måste upp kl 04:00
så måste jag egentligen somna runt 20:00.. men hur trött är man på en söndagkväll??

Det som händer var att jag släckte lampan inte förän kl 23:45, visste att jag skulle få en kort natt men var inställd på det.. men jag hade fel.

Jag kunder verkligen INTE somna.. så när jag klev upp i morse så hade jag inte sovit en sekund!
Det har varit en tung dag och när jag kom hem så la jag mig i soffan och somnde på två röda.

Vaknade upp för typ 30 min sen.. känner mig död, det blir en lugn kväll i kväll..


Tur att jag är ledig två dagar nu...

Förhoppningsvis....

Kommentarer
Postat av: Mli

Stackare!:( det är inge roligt att måste stiga upp tidigare än man egentligen borde behöva göra. hoppas att dagen gick bra iaf och att det inte regnade på din cykeltur till jobbet :)

2010-08-09 @ 19:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0