Fjuttiga problem..

Sitter just nu och tittar på kanal 5 "Fetman tog hennes liv"
Reneé blott 29 år gammal och hon väger närmare ett halvt ton!
Jag blir förvånad och äcklad, hur kan de har gått så långt?
Hon har två döttrar och de senaste 4 åren har inte hon kunnat ta hand om dem,
för hon kan inte ta sig ur sängen själv. Hennes BMI är 113!

Samtidigt på tv3 visar de "Top model special: Supermodeller"
om Supermodellernas skönhet, platta magar och tonvis med pengar.
Där visar det även glamorens baksida, med drog och alholberoende.

De får en att fundera och tänka efter. Är något av de ovanstående värt det?
Va tycker du?

Själv har jag  smygit och grämt mig över min badring som jag har runt magen.. att jag börjar se lite små "fet" ut!
men när man ser båda programmen (jag är expert på att zappa) Så känner jag att mina problem är fjuttiga i jämförelse vad Reneé går igenom, eller Supermodellernas beroenden eller va de nu kan vara!
Tyvärr överlevde inte Reneé pga av sin fetma och denna dokumentär är en bra varnings signal... till alla!

Adios


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0