Framtidsångesten är dämpad.. lite grann i alla fall!

Jag ska vara ärlig.. jag har haft lite ångest angående min framtid.
Vad ska jag bli när man blir stor??

Många jag känner vet precis va de vill bli och redan gör det, pluggar eller liknande!
Vissa jag känner kan inte bestämma sig va de vill bli, de har många olika utbud att välja på..
de har den ångesten!

Min ångest är långvarig, och ihållande! De hela började när jag tog studenten,då visste jag absolut inte vad jag ville bli.. hela världen låg för mina fötter, om man ska använda klychor! Ansåg att jag skulle jobba på och låta de komma allt eftersom, poletten skulle trilla ner så småningom(klycha nr.2)

Nu i år, juni för att vara exakt var de 4 år sen jag tog studenten!
Tiden bara springer i väg, var har den tagit vägen?
De "tragiska" med de hela är att jag för ett par veckor sen inte hade en SUSNING om vad jag ville bli.
Nu efter 4 år är jag både större(på alla bredder) klokare, erfarare och visare!
så varför trillar poletten inte ner förrän nu?!

Tjaa.. allt tar sin tid antar jag, men jag är glad att jag har kommit till insikt om vissa saker och ting,
jag känner att jag är på rätt spår och ångsten har lättat någor från mitt bröst!=)

Nu blir de sängdags, är trött och sliten!

Go natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0