Måndag..igen!

Jaha.. då var den helgen förbi, den har minst sagt varit innehållsrik. Fredagen startade med två jobb-intervjuer, resultatet blev att jag blev erbjuden båda jobben! Var tvungen att ge svar till jobb 1 på lördagen och jobb 2 skulle ringa mig idag. Jahapp.. de var den värsta fredagen i mitt liv tror jag.. jag led av beslutångest och mådde dåligt! Första gången i mitt liv, då jag hade lite av ett lyxproblem.. vilket jobb ska jag välja? Det är inte många ungdomar i sverige idag som har den valmöjligheten, man är glad om man kan få ett jobb! Jag tog dock ett beslut sent på fredagskväll, efter mycket vägade fram och tillbaka.. för och nackdelar-tänkandet och hela den biten, valde jag jobb 2. Så idag när jobb 2 ringde tackade jag JA.. jag kommer att börja såfort arbetsledaren ringer och vill ha in mig! Det känns bra nu, har gått arbetslös en längre tid nu.. och det har gjort mig lat och rastlös. äntligen får jag komma igång!!=)

På fredagen såg jag och min sambo "Hotell-liggaren" på DVD, en revy med Robert Gustafsson, Johan Reborg, Susanne Reuter, Peter Haber m.fl. Har inte skrattat så mycket på länge!! jag vek mig dubbel flera gånger och tappade nästan andan av allt skrattande!! Jag ska inte berätta va den handlar om.. utan jag föreslår att ni bara tittar på den! men ett starkt tips.. ni måste vara vakna å hänga med.. för det går fort i svängarna!=)

Sen några veckor tillbaka visste jag att denna lördag skulle jag få tillbringa hela dagen, kvällen och en tag in på natten själv! min sambo hade en såndär heldag med laget, som innefattade fotboll, lekar, mat och alkohol! Själv så drog jag en sväng till lilla centrum och köpte lite nya saker till lghen som ska till byrån.. tar bilder å visar er när de blir klart! Det var en så regning dag..så jag låg inne å slappade å såg på tv, på kvällen tog jag en långdusch, peelade kroppen, gjorde hårinpackning och aniktskmask! Guu så schöönt! Sen kurade jag ihop mig i soffan i myskläder, med glass, jordgubbar och choklad!!=) Tände ljus och ordnade en jordgubbsdrink och slog på en film.. en rkt avkopplande lördagskväll, och en riktigt ta-hand-om-en-själv-kväll! Det var ett tag sen jag riktigt tog hand om mig själv.. så jag gjorde de med besked!!=) Kan högt rekomendera detta, det var skönt avkopplande.. och de går att umgås bara med sig själv, ensam, en lördagskväll! Jag tror alla behöver det emellanåt... och man kommer inte att må dåligt av det! Det har då jag bevisat nu..=)

Söndagen blev kort å intensiv! Vaknade kvart i två.. jahapp där har man sovit bort dagen, klev upp och försökte komma sig i ordning! efter lite frunch-ätande begav vi oss för söndagshandling och sen tog vi tag i lgh och städade den! helt plötsligt var kl nio och de var MI2 dags.. sen blev det inte så mycket mer.. sen var det redo för sängen!

Nu blev det här långt! Sorry.. ska försöka förbättra mig!
Ska bege mig nu till apoteket...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0