Längtar hem!

Ja.. trots att det står under "mer om emma" att jag kommer ifrån Skellefteå, så bor jag inte där längre! Sen efter påsk har jag bott i Götet och före det bodde jag i Oslo mellan juli 2006- mars 2007. Så.. de var ett tag sen nu! Anledningen att jag längtar hem nu.. är att det är våran kära stadsfest i helgen! Jag har aldrig missat det  förrut, stämmningen som är där, alla känslor, människor, musik och mat är underbart! Man träffar allt och alla och har två underbara festdagar, med grill, fint väder(förhoppningsvis), med sina vänner. Öltälten som spelar underbar sommarmusik, och  banden Skåpmat och Krutov som spelar där gör festivalen till va de är. De spelar härliga sommarplågor och klassiker och alla sjunger med och tar i från tårna..så dagen efter har man tappat rösten och är riktigt bakis.. men fy f*n va det är värt det!=)
På grund av att jag fick jobb så sent och min sambo fick bara en veckas semester så la vi in att komma "hem" vecka efter istället, för då är det 30+30 partaj och min födesledag å diverse.. men jag hade riktigt tur att jag kunde ha "semster" och samtidigt få behålla mitt nyfunna jobb!=)

Men de känns tungt i mitt hjärta att inte kunna vara hemma nu i helgen på något..som så alltid har varit så självklart...inte är det nu i år =(  Därför har jag hemlängtan nu, brukar inte känna av de så ofta.. man har lärt sig att anpassa sig! men en sak saknar jag nu, snart, idag, i kväll, imorron.. ja alla dagar...är mina underbara vänner som är kvar där "uppe"! Tänker på er ofta!!

Allt de här med festivalen har jag bestämt mig för att ta igen nästa år, ska banne mig ha semster då!!=)

Jo.. har jobbat min andra dag på nya-jobbet! igår fick jag stå 3 timmar och kolla på de andra jobba, snoka i butiken å lagret och ställa frågor och de visade mig lite saker! Idag.. då blev de att stå i kassan 3 timmar , å kul de var!! De är ett lätt datasystem så man kom in i det snabbt.. men fortf. finns de oklarheter.. men alla e vi barn ifrån början!=)
Så hoppas på jobb imorron  också, men att de blir längre än 3 timmar så man kommer in i det mer! Känns skönt med ny utmaning och lära sig något nytt!!=)

En grym värk i magen har jag och benen är lite tunga! men de är en underbar värk.. träningsvärken! då känns de som att man har gjort något vettigt, tagit tag i sig själv!

Nu ska jag power-napa lite!

Ciao. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0