Dagen efter..

kvällen  före..
Mår faktiskt bra idag, det blev en lugn midsommar som tyvärr dog ut lite för tidigt!
Det regnade precis hela dagen, men vi befann oss inne i ett stall (första gången som jag firar midsommar i ett stall, men utan hästar i..) Vi anlände vid två-tiden där de serverades sill-lunch. Jag gillar ju inte sill, men jag bet ihop och åt, å de var inte så farligt! Dock blandade jag ihop sill, potatis, massa gräddfil, rödlök och ägg.. så jag antar att den värsta sillsmaken försvann!=) Sen efter det var de  lekar uti massor!! vi var uppdelade i olika lag, jag var i blå laget (som kom sist i 8-kampen, men de hör inte till saken!!) Allt från snöre genom kläderna till äta kolasnöre utan att använda händerna! svårast för mig var att trycka i mig 3 marie-kex (kjeks som GBG:are säger) å blåsa upp en ballong, man var ju öken i käften! Det var mycket psykningar, hejja på och lite gnällande, men mycket roligt!=)
Sen dog som de hela ut lite grann.. ingen tog som tag i att starta grillarna, så vi åt inte middag förän halv tio! Å just när man har ätit upp.. så kommer efterrätten inkörd! Efter det.. åkte några och de var så lugnt! man började titta på klockan lite fler gånger.. å tillslut ringde vi taxi, men efter en massa tjafs med att taxin inte hitta oss och vände tillbaka å en ny kom, så var vi inte hemma förrän ett! å då hade vi börjat ringa taxi lite före halv tolv! *suck*

På det hela var det väldigt trevligt, men de var så synd att de dog ut såfort! men de är det negativa tror jag när man börjar det hela så tidigt! men en underbar sak var att dom hade kattungar!!! så oerhört  söta allihopa, man vill bara ta hem dom, men de går tyvärr inte! vill inte att min katt ska bo i lägenhet!


Idag (lördag) har vi sovit ut och städat undan lite grann, Sen har vi handlat lite och ordnat middag! Vi fick fin-besök av elin på middag, så vi grillade å åt gott, med klyftpotatis, tzatsiki och en god sallad, å efterrätt.. en massa jordgubbar å glass!! *mmmm* inte dåligt!=)

I morron, blir det att städa lite till, pyssla, handla och tvätta! underbara söndagssysslor??not.. men ack så nödvändiga!

Nää.. nu ska jag släppa datorn och gå å puss på min sambo!

Ciao..


Kommentarer
Postat av: Jen

Vuxenpoäng till dig som provade på sillen. Själv höll jag mig till grillat.

2007-06-25 @ 00:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0