Tillbaka i schtaan!

Jaa, då har man varit hemma nu sen fredag-natt! Det känns enormt skönt, har verkligen längtat.. men jag hoppas man kan njuta av hemvistelsen, det känns lite tungt just nu när det bara regnar och regnar! Det har regnat konstant sen vi kom hit! Jag som trodde att jag skulle komma bort från regnet i GBG, men de måste ha följt med oss upp eller nått *suck*
Enligt väder-rapporter så kommer de blir bättre efter tisdag, men kan de inte vara bra redan på tisdag?? Det är då jag fyller år, och då vill man ju ha kanon väder!!

I går så gjorde jag, sambon och mina svärföräldrar stan, vi strosade lite grann och hamnade på Calles för en fika, riktigt gott! trots att Schtaaan inget är att jämföra med tex. Oslo eller Göteborg, där man kan gå i timmar och inte hunnit kolla igenom alla affärer än, här i schtaan tar det max en timme.. sen har du blivit less, men på ett sätt så är det ändå hemma! Å det är det som man saknar! Var femte person man såg var någon man kände eller var bekant med min sambo å så vidare,  i en större stad så kommer de aldrig att kännas så, man försvinner.

Försvinner och smälter in bland alla andra....


På kvällen tog vi taxi in, och åt på Kriti, schtaan grekiska restaurang.. guuu så gött!=) Sovlaki med potatisgratäng, vitlöksbröd, tzatsiki och massa annan vitlök! oj va vi alla fyra stank vitlök när vi gick därifrån.. men de är så gott så det gör absolut ingenting! Kvällen asvlutades med nån grogg eller två och lite film, sen blev det sängen.

Idag känner jag mig också riktigt trött, tror att det beror på vädret.. när det är grått å mulet dygnet runt, så kan man inte bli nått annat än trött, seg och lat! Sambon har dragit iväg med en kompis på fiske.. han kommer väl hem runt middan! själv så ska jag träffa mina girles ikväll! oj vad jag har saknat er!!=)

men före det blir det att ta en dusch, äta middag, träffa mina parenteser en snabbis och så.. sen så ses vi!=)


Ciao! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0